اطلاعات شعر های مولوی

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید

(اطلاعات شعر های مولوی) - دانلود

اطلاعات شعر های مولوی

اطلاعات شعر های مولوی چند شعر زیبا و خواندنی از شاعر بزرگ قرن هفتم مولوی بیتوته مولانا جلالالدین محمد بلخی مشهور به مولوی شاعر بزرگ قرن هفتم هجری قمری است وی در سال ۶۰۴ هجری قمری در بلخ زاده شد پدر وی بهاالدین که از علما و صوفیانمختصات سبکی شهر مولانا عشق لغات ترکی ویونانی نیز در غزلیات دیده می شود وگاهی در مقوله های دستوری، تصرف کرده استمن تر،سوسن تراواز نظر قالب غزلیات ،گاه بسیار طولانی است وگاه شبیهقصیده میعلت مخالفت علمای شیعه با ترویج افکار و اشعار مولوی آیین رحمت مولوی علاوه بر اخلاق متکبرانه صوفیانه خود، دربرابر پیامبرص و اهل بیتع نیز اشعار سخیفی دارد و گاهی نیز به تمجید معاویه و شیطان می پردازد همچنین عقایدی خلافاشعار زیبای مولوی گلچینی از بهترین شعرهای مولانا تالاب اشعارمولویجلال الدین محمد بلخی مشهور به مولانا، مولوی و رومی ۶ نوامبر ۱۲۰۷ بلخ یا وخش ۲۳ دسامبر ۱۲۷۳ قونیه از معروفترین شاعران ایرانی فارسیگوی است نام کامل وی قالب شعری مثنوی و ویژگی های آن گاما مشترک شاخ کاردانش فارسی و نگارشمثنوی یکی از قالب های شعری است ک هر بیت قافیه ی جداگانه دارد و در بیشتر داستان های بلند از قالب مثنوی استفاده میکنند مثل بیت چون رایت عشق آن جهانگیر شد چوننگاهی کوتاه به مولوی و بنمایههای اشعار او درمورد عرفان ایسنا استان ها خوزستان مولانا شاعر و صوفی است که مبدا عرفان را عشق میداند و عارف نه با عقل و علم که با ابزار عشق به کشف رمز و راز هستی میرود از این روست که عارفمولانا و کوانتوم اندیشه های کوانتومی مولانا سالک حقیقت مولانا با چه دیدی توانسته منظره چرخش ذرات در هشانها را مشاهده ند خردی ه در اشعار مولانا موج می زند در تمام ماتب فلسفی و عرفانی جهان استنباط می شود در کتاب درباره مولانا که حتما باید بخوانید خانه کتاب و ادبیات در سال ۲۰۰۷ و به پیشنهاد ترکیه، یونسکو این سال را به نام مولانا نامگذاری کرد با باز شدن پای اشعار عرفانی مولانا به غرب بازار انتشار آثاری برایمولانا و شعر ویکینور، دانشنامه تخصصی مولاناوشعر مولانا و شعر نوشتهی استاد کاظم محمدی کتابی است نقدی تحلیلی که اختصاصا به جنبههای شعر و شاعری مولانا میپردازد و به این که آیا او شاعر

این مطلب از سایت یکتا فایل yektafile.ir گرفته شده است دوستان عزیز برای دانلود کردن به دکمه بالای صفحه کلیک کنید

10 نظرات

  1. با سلام بسیار عالی فکرشو نمی کردم تو بیشتر سایت دنبالش بودم ولی اینجا بصورت کامل پیداش کردم ممنون از زحماتتون

    • درود به انسان هاى فرهیخته، که همواره در ارائه تازه ترین ها تلاشى مستمر دارند. تبریک خدمت استاد جهت انتشار این مطلب . همواره موفق و پیروز باشید.

    علی پاسخ
    1397/5/3

    سلام عزیز تشکر از اینکه منصفانه با کاربران برخورد کردید

    سلام جناب فایل را دانلود کردم تشکر می کنم ار ارایه این فایل که دارای ارزش فراوان میباشد

    عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! هر چی بگم کمه !

    میلاد پاسخ
    1398/10/31

    سلام تشکر میکنم از سایت خوبتون که این فایل را قرار دادید دانلود کردم بسیار خوبه

    باسلام خدمت دوستان و مدیریت سایت ضمن تشکر از شما بابت فعالیت های شما در همه زمینه ها فایل رو دانلود کردم عالی هستش

نوشتن یک پاسخ

Free Web Hosting