شعر اقبال لاهوری درباره امام حسین

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید

(شعر اقبال لاهوری درباره امام حسین) - دانلود

شعر اقبال لاهوری درباره امام حسین

شعر اقبال لاهوری درباره امام حسین قیام امام حسینع و عاشورا در اندیشه و اشعار اقبال لاهوری عاشورای حسینی نهضتی جهانی است که توسط عزیزترین فرزند خاندان نبوت، امام حسینع آغاز و به عنوان مکتب فکری نسل اندر نسل توسط آزادیخواهان حفظ شدهاست شعر شعرامام حسینع حقیقت توحید را عینی نشان داد ایکنا معارف اندیشه این تعبیر و این موضوع برگرفته از تعبیری است که اقبال لاهوری درباره امام حسینع در شعر خودش به کار گرفته است و من از آنجا اقتباس کردم اقبالتفسیر اقبال لاهوری از سر کربلا شهرستان ادب تفسیراقباللاهوری شاید از کنار این شگفت به راحتی عبور کنیم که شاعری اردو زبان، اشعار زیادی را به زبان فارسی سروده و بسیار دلبسته ایران بوده و در این آرزو بهشعر اقبال لاهوری درباره امام حسین ع دکتر محمود طجر در این قسمت بخشی از اشعار اقبال در وصف امام حسین ع را به زبان فارسی و اوردو می خواند اقبال لاهوری جاویدنامه بخش ۵۶ حرکت به کاخ سلاطین مشرق گنجور با مسلمان داد پیغام وداد مرد ابدالی وجودش آیتی داد افغان را اساس ملتی آن شهیدان محبت را امام فقر سلطان وارث جذب حسین تا به حال ۴ حاشیه برای این شعر نوشتهامام حسین از نگاه اقبال لاهوری پایگاه تحلیلی خبری اولکامیز ادبیات پایگاه خبری اولکامیز سروده ای زیبا از علامه اقبال لاهوری در وصف امام حسین علیهالسلام و فلسفه قیام عاشورا، تحت عنواندرباره دکتر اقبال لاهوری اوصاف حضرت علی ع در شعر اقبال لاهوری درباره اقبال شعر اقبال لاهوری درباره امام حسین ع اقبالستایش امام حسین در مثنوی اقبال لاهوری آپارات اقبال لاهوری در محیطی بودایی زندگی کرد با قرآن بزرگ شد، به اردو سخن می گفت، به لاتین می نوشت و به فارسی شعر می سرود قیام امام حسینع و عاشورا در اندیشه و اشعار اقبال لاهوری قیامامامحسینعوعاشورادراندییکی از طلایه داران نهضت عاشورای حسینی، مجاهد بیدارگر علامه اقبال لاهوری از اندیشمندان اهل سنت هند و پاکستان است اقبال لاهوری دارای منظومه فلسفی و جهان بینی شعر دربارهشعر اقبال لاهوری در وصف امام حسینع انجمن شاید اقبال در قرن اخیر بیش از هر شاعر اهل سنت دیگر، نهضت حسینی را با ملاحظاتی تفکرآمیز به ادب منظوم فارسی وارد کرده است امام حسین از نظر اقبال

این مطلب از سایت یکتا فایل yektafile.ir گرفته شده است دوستان عزیز برای دانلود کردن به دکمه بالای صفحه کلیک کنید

10 نظرات

  1. با سلام بسیار عالی فکرشو نمی کردم تو بیشتر سایت دنبالش بودم ولی اینجا بصورت کامل پیداش کردم ممنون از زحماتتون

    • درود به انسان هاى فرهیخته، که همواره در ارائه تازه ترین ها تلاشى مستمر دارند. تبریک خدمت استاد جهت انتشار این مطلب . همواره موفق و پیروز باشید.

    علی پاسخ
    1397/5/3

    سلام عزیز تشکر از اینکه منصفانه با کاربران برخورد کردید

    سلام جناب فایل را دانلود کردم تشکر می کنم ار ارایه این فایل که دارای ارزش فراوان میباشد

    عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! هر چی بگم کمه !

    میلاد پاسخ
    1398/10/31

    سلام تشکر میکنم از سایت خوبتون که این فایل را قرار دادید دانلود کردم بسیار خوبه

    باسلام خدمت دوستان و مدیریت سایت ضمن تشکر از شما بابت فعالیت های شما در همه زمینه ها فایل رو دانلود کردم عالی هستش

نوشتن یک پاسخ

Free Web Hosting