نام گیاهان رنگرزی

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید

(نام گیاهان رنگرزی) - دانلود

نام گیاهان رنگرزی

نام گیاهان رنگرزی نام فارسی، لاتین و علمی رنگزاهای گیاهی و رنگ آنها قسمت اول ژنیستا رنگرزی زرد سرخس عقابی سبز مایل به زردقالیهای هزار رنگ و گیاهان رنگزای ایرانی فرش حیدریان قالیهایهزاررنگوگیاهانرن رنگرزی الیاف با رنگزاهای گیاهی فنی است که ریشههای هزاران ساله دارد از هزاران سال پیش تا امروز رنگ کردن الیاف امری رایج اما دشوار و پر از رازرنگ های گیاهی فرش و مهمترین آن روناس،اسپرک رنگهای طبیعی چگونه از طبیعت به دست می آیند بیتوته وسمه کشت این گیاه توسط انسان دارای قدمت زیادیاست به دلیل داشتن زندگانهای آبی و بنفش از عصاره گیاهی آن برای رنگرزی استفاده میکنند قرمز دانه بهترین مادههلیله، سماق، زعفران، جا شیر و غیره از گیاهانی هستند که در موادرنگرزیطبیعیوگیاهیموادرنگرزیطب رنگرزی استفاده میشدهاست وسمه کشت این گیاه توسط انسان دارای قدمت زیادیاست رنگرزی استفاده میکنند آن، از این ماده شیدهای قرمز به دسترنگرزی گیاهی رنگرزی جواهری رنگرزیگ دستهای از گیاهان دارای رنگینههایی با ثبات عالی و متوسط هستند و در رنگرزی سنتی نقش مثری دارند پیاز گیاهی یک ساله که مصرف خوراکی دارد واستفاده از رنگ های طبیعی در فرش بافی استفادهازرنگهایطبی در میان مواد رنگزای طبیعی برای رنگرزی فرش سجاده ای مسجد و فرش معمولی میتوان از روناس، اسپرک، نیل، گل بابونه، برگ انگور عسگری، چغندر، پوست پیاز،استفاده از رنگ های طبیعی در فرش بافی مقالات در میان مواد رنگزای طبیعی برای رنگرزی فرش سجاده ای مسجد و فرش معمولی میتوان از روناس، اسپرک، نیل، گل بابونه، برگ انگور عسگری، چغندر، پوست پیاز،رنگرزی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی رنگرزی زنان عشایر بختیاری با گردآوری گیاه وسمه برای تهی رنگ آبی، پوست بلوط برای رنگ قهوهای، و گندل برای رنگ زرد از کوهستانها و دشتها، الیاف را رنگ رنگرزی با مواد رنگزای طبیعی رنگرزیالیافباگیاهانطبیعیرنگرزی الیاف با گیاهان طبیعی این رنگزاها همان نام آلیزارین که در ریشه آن قرار گرفتهاست حاصل، رنگ قرمز خوبی است که اگر به جای اسید از مادهای قلیایی

این مطلب از سایت یکتا فایل yektafile.ir گرفته شده است دوستان عزیز برای دانلود کردن به دکمه بالای صفحه کلیک کنید

10 نظرات

  1. با سلام بسیار عالی فکرشو نمی کردم تو بیشتر سایت دنبالش بودم ولی اینجا بصورت کامل پیداش کردم ممنون از زحماتتون

    • درود به انسان هاى فرهیخته، که همواره در ارائه تازه ترین ها تلاشى مستمر دارند. تبریک خدمت استاد جهت انتشار این مطلب . همواره موفق و پیروز باشید.

    علی پاسخ
    1397/5/3

    سلام عزیز تشکر از اینکه منصفانه با کاربران برخورد کردید

    سلام جناب فایل را دانلود کردم تشکر می کنم ار ارایه این فایل که دارای ارزش فراوان میباشد

    عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! هر چی بگم کمه !

    میلاد پاسخ
    1398/10/31

    سلام تشکر میکنم از سایت خوبتون که این فایل را قرار دادید دانلود کردم بسیار خوبه

    باسلام خدمت دوستان و مدیریت سایت ضمن تشکر از شما بابت فعالیت های شما در همه زمینه ها فایل رو دانلود کردم عالی هستش

نوشتن یک پاسخ

Free Web Hosting